روش تدریس

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷
مرداد

این فیلم )فایل صوتی ترکیب شده با اسالیدها(، حاصل صحبت من در جلسه ای است که جمعی از متخصصین آموزشی کشور حضور داشتند. من بادالیلی به انها ثابت کردم که دانشگاه بچه گانه است و البته به شدت مورد تایید قرار گرفت .) از تشویق های انتهای جلسه متوجه می شوید( امیدوارم شما هم لذت ببرید


  • رویا پویا
۲۶
مرداد

فن بیان در تدریس. اگر مدرس هستید ، میدانید که فن بیان در تدریس چقدر بر کیفتیت تدریس ، تاثیر گذار است. هرچند که این روز ها خیلی مد شده که روش تدریس سخنرانی مورد حمله قرار می گیرد، ولی اگر از روش تدریس سخنرانی به خوبی استفاده شود و بهتر بگویم اگر فن بیان خوبی داشته باشیم ، همین روش قدیمی، در بسیاری از مواقع موثر خواهد بود.همانطور که در گفتگویی که با خانم ایزابل ملون داشتم ایشان بر این نکته تاکید کردند و گفتند درمدارس فرانسه به دانش آموزان فن بیان آموزش داده می شود.


  • رویا پویا
۲۶
مرداد

مطمئنا در آینده ای نه چندان دور هر معلم باید این مهارت را بیاموزد که بتواند یک دوره ی آموزشی آنالین برگزار کند.پس باید هم از لحاظ فنی مسائلی را مسلط باشد و هم بداند که روش تدریس در آموزش آنالین چگونه است. قسمت فنی در تخصص من نیست، فقط میدانم که خیلی ها دارن کار را برای معلمان و اساتید آسان می کنند. این افراد با ایجاد سایت های مختلف، بستری آسان برای فعالیت اساتید فراهم می کنند. نمونه ی این سایت ها را در مقاله ی موک چیست می توانید مشاهده کنید.


  • رویا پویا
۲۶
مرداد

3موقیعت که نباید تدریس کنیم لطفا چند لحظه خودتان را جای دانش آموزان و یا دانشجویان بگذارید. معلم یا استادی دارید که سر کالس می آید و بدون اینکه شرایط شما را درک کند شروع به تدریس می کند.شما انگیزه ندارید ، استرس داریدو یا شاید گرسنه هستید و لی استاد بدون توجه به این موارد در حال تدریس است . آیا شما در این حالت چیزی یاد می گیرید؟


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

اعتراض دانش آموزان دالیل مختلفی دارند روش تدریس شما، شرایط بد فیزیکی کالس و مدرسه ،اعتراض به رفتار دیگر دانش آموزان و .... گاهی هم این اعتراضها الکی هستند! اگر معلم یا استاد هستید حتماً با این موقعیت روبرو شدهاید که هرزمان از دانش آموز یا دانشجو می خواهید کاری را انجام دهد غُر میزند و شکایت می کند.او این کار را انجام می دهد ولی می گوید که خیلی ناراحت است.این اعتراض ها همان اعتراض های الکی است که باید با آنها برخورد کرد.


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

موک نوعی دوره آنالین باهدف دسترسی آزاد از طریق وب و مشارکت در مقیاس بزرگ می باشد. دوره موک بطور معمول شبیه دوره دانشگاه می باشد ولی معموال گواهینامه معتبری برای گذاراندن دوره برای فراگیران صادر نمی شود البته با بررسی یادگیری میتوان گواهینامه ای هم صادر کرد. بررسی انواع موکها و ارئه راهکاربرای استفاده از موک در آموزش و پرورش ایران 2. موک


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

معلم مقتدر،دانش آموزان منظم

 به نظر شما یک معلم مقتدر به چه معلمی گفته می شود؟

 اصال اقتدار در برابر دانش آموزان چیز خوبی است یا خیر؟

 راستی اقتدار یعنی چه؟

فکر کنید شما یکی از دانش آموزان هستید و معلمی دارید که

1. زود حرفش را عوض می کند.

2. بچه ها به او احترامی می کنند.

3. دانش آموزان بدون هماهنگی با او هر کاری در کالس انجام می دهند.

4. پوشش مناسبی ندارد.

5. مطالب درسی را خودش بلد نیست و قدرت انتقال مفاهیم را ندارد


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

 10راهکار برای 10 مشکل رایج آموزش بزرگساالن تاکید این مقاله بر استفاده از نرم افزار های قابل استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی تحت وب است. برای این منظور ابتدا ویژگی های آموزشی بزرگساالن و تفاوت آن با کودکان بررسی شده است ،سپس تفاوت آموزش های مبتنی بر کار در گذشته و امروز باهم مقایسه می گردد. بعد از آن راهکارهایی مبتنی بر استفاده ازتکنولوژی ارائه می شود که آموزش بزرگساالن را مفید تر ، کاربردی تر و لذت بخش تر می نماید .هدف از این مقاله ارائه راهکار برای افزایش بازدهی آموزش بزرگساالن است.


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

گاها برای شما اتفاق افتاده که وقتی صدای زنگ تفریح به صدا در میاد و شما برای استراحت چند دقیقه ای به دفتردبیران جهت رفع خستگی وصرف چای تشریف میبرید سر و صدای دانش آموزان حاضر در سالن شما روکالفه کرده و غرولندهای خودتون رو نثار مدیر و معاونین میفرمایید . خب حال که زنگ تفریح شما تموم میشه و صدای زنگ کالس به صدا در میاد زنگ تفریح مدیر و معاونین شروع میشه . طبیعتا اونا دوست ندارن شما دو ساعت آرامش نسبی شان رو بهم بزنید.


  • رویا پویا
۲۵
مرداد

پنج ستاره معلمان جذاب

عمیق ترین و سوازان ترین خواسته و اشتیاق بشر، نیاز به این است که احساس

کند ارزشمند و قابل احترام است. بااین حساب راز جذابیت بسیار ساده است.

کاری کنید که دیگران احساس ارزشمند بودن کنند.

هرچه باعث شود دانش آموزان در حضور شما ، بیشتر احساس اهمیت کنند،آنها

شما را فردی جذاب تر خواهند یافت.خوشبختانه می دانیم که چگونه باعث

شویم دانش آموزان در مورد خودشان احساس خوبی داشته باشند. این کار با

چند تغییر در روش تدریس به وجود می آید

این رفتار های کلیدی را می توان در پنج مورد زیر خالصه کرد که نام آنها را

گذاشته ام 5 ستاره ی معلمان جذاب:

1. پذیرش در روش تدریس

2. قدر دانی در روش تدریس

3. تایید در روش تدریس

4. تحسین در روش تدریس

5. توجه در روش تدریس


  • رویا پویا